"FONTOS, HOGY A DALAIMNAK LEGYEN MONDANIVALÓJA." - INTERJÚ AZ ARANYTORKÚ ALINKÁVAL!

Hosszú szőke haj, formás idomok és lehengerlő hang. Ő Alinka, aki az elmúlt év őszén üstökösként robbant be a köztudatba. Ez a csinos nő mindössze fél év alatt beilleszkedett a reflektorfény adta sztárvilágba, jelen van minden fontos vörös szőnyeges programon, díjátadón, divateseményen, közben pedig akarva-akaratlanul is felfigyelnek rá és így egyre több emberhez jut el a számára legfontosabb produktuma, az zenéje. Merthogy ez a hölgy nem csak a szemnek kellemes látvány, a fülnek is - gyönyörű hangja van. Bár végtelenül szerény, nem rejti véka alá, hogy kincs van a torkában és igyekszik azt minél jobban népszerűsíteni. A közelmúltban felvett egy közös dalt Takács Nikolas-al, videói és számai pedig elérhetővé váltak a zenei megosztó platformokon. Személye népszerűvé kezd válni, a rajongótábora pedig egyre nő. Nem vonzza a sztárvilág és nem szeretne celebritásként érvényesülni, de élvezi a sikert. Ami a legfontosabb számára, hogy a munkássága értéket képviseljen és lehetőleg a közönség is szeresse. Imád a stílusok között jönni-menni, de fixen a crossover műfajban érzi magát otthonosan. Egy hónappal ezelőtt jelent meg legújabb dala, a fülbemászó “Egy érintés”, és e-kapcsán kerestük meg Alinkát. Nem volt ám könnyű. Hosszú ideig tartott, mire el tudtok érni. A szépséges énekesnő ugyanis egy duracell-díva, nem pihen nyáron sem, nyakig van a munkában, folyamatosan építi karrierjét.

Fotó: Boldog Attila

 
Budapest Eye: Hosszú várakozás után végre kiadtad az új dalod. Élvezted az alkotási folyamatot?

Alinka: Igen, nagyon élveztem! Ez a második saját dalom, és teljesen más stílusú mint a ‘Szabad levegő’. Ezt a dalt is Nikolas írta ahogy az előzőt, és nagyon örültem hogy megmutathatom a lazább énemet is ebben a szerzeményben.

Budapest Eye: Az "Egy érintés" alkotói között van Takács Nikolas is. Nem először működtök együtt, a közelmúltban kiadtatok egy közös duettet. Honnan indult a szakmai kapcsolatotok? Milyen volt az első személyes találkozásotok?

Alinka: Nikolas a 2010-es X-Faktorban vált ismertté, és amint meghallottam hogy milyen elképesztő hangja van, azonnal bekövettem a közösségi médiában. A műsor után nem sokkal kiposztolta, hogy énekórákat is tart és lehet hozzà jelentkezni. Nem volt kérdés hogy ott a helyem. Az első énekóra előtt emlékszem izgultam, de nagyon pozitív élmény volt.



Budapest Eye: A legutóbbi dalod, az "Adagio" is bizonyítja, hogy különböző műfajokban könnyedén tudsz lubickolni. Az új dal alapjai pedig a diszkó-funky alapokra épült. Befejeződött egy időszak, vagy csak nyitottál új kapukat?

Alinka: Nyitottunk új kapukat, de ez még csak a kezdet. Operaénekesnek tanultam, ez hallatszik is a hangomon. Nagyon szeretek operaáriákat énekelni, de a klasszikus - crossover műfajban találtam meg igazán önmagam. Szeretem mixelni a műfajokat, valahogy szabadabbnak érzem benne magam és szeretném minél több emberhez eljuttatni ezt a zenei stílust. Külföldön ez már nagy népszerűségnek örvend, de a magyar emberek is szeretik, hiszen teltházas Andrea Bocelli koncertek is vannak már itthon. Még nagyon sok ötletem és megvalósítandó álmom van zeneileg.

Budapest Eye: Az "Egy érintés" szövegének mi a mondanivalója? Esetleg van személyes háttere?

Alinka: Nincs személyes háttere, azt szerettem volna, hogy ez a fülbemászó dallam kapjon egy könnyed, igazán nyarat idéző szöveget. Ahogy a “Szabad levegő” sorait, ezt is Lombos Marci írta, akit nagyon szeretünk. Élmény vele dolgozni, a végeredmény pedig mindig tökéletes számomra. Fontos, hogy a dalaimnak legyen mondanivalója, és azt gondolom itt is sikerült megjeleníteni amit elképzeltem. Nyári hangulat, tánc, érzelmek, pozitív életszemlélet, carpe diem.

Budapest Eye: Az opera műfajában mozogsz a legotthonosabban. Hogyan találtál erre a világra?

Alinka: Mondhatjuk úgy, hogy belecsöppentem. Igazság szerint óvodás koromban kiderült már, hogy van tehetségem az énekléshez, így ének-zenei általános iskolába kerültem. Imádtam énekelni, már az alsó tagozat 2.osztályában a felsős kórus tagja voltam, nem sokkal később szólista lettem. Néhány év múlva egy klasszikus hangképzést tanító tanárhoz kerültem, aki javasolta, hogy felvételizzek Budapestre, egy zeneművészeti konzervatóriumba. Bikfalvy Júlia hallgatott meg, akinek annyira tetszett a hangom elsőre, hogy felvételi nélkül a tanítványává fogadott, és elkezdődött a munka. Teljesen elvarázsolt az opera világa, de mindig tudtam, hogy ki szeretném próbálni magam más műfajban is. Így találtam rá a klasszikus - crossover műfajra, ahol a legotthonosabban érzem magam. Klasszikus, de mégis populáris, ez vagyok igazán én.



Budapest Eye: Melyik részét élvezted a legjobban a klipforgatásnak?

Alinka: Szeretem a csapatmunkát. Mindenki azon dolgozik, hogy a legjobb formában álljak kamera elé, és hogy szuper legyen a végeredmény. Szép smink és szép ruhàk, mindig élvezem.

Budapest Eye: És mi volt a legnehezebb benne?

Alinka: A klipforgatás szervezése alapvetően stresszes tud lenni, de amikor elérkezik a napja és elkezdődik a munka, azt már nagyon szeretem.

Budapest Eye: Hogyan ment a munka a stúdióban?

Alinka: Szerintem ez volt életem legélvezetesebb hangfelvétele. Nikolas most is elkísért, hiszen az általa írt dalhoz ő ad még instrukciókat, hogy a legjobb legyen a végeredmény. Szeretek vele dolgozni, rengeteget tanultam tőle az évek során. Emellett nagyon sokat köszönhetek neki, többek között azt is, hogy Sümegi Eszter Kossuth-díjas operaénekesnő a jelenlegi énektanárom. Nagyon szeretem őt is, csodálatos ember és művész. A hangfelvételre visszatérve, szárnyalva énekeltem végig 4 óra hosszát, annyira magával ragadott a dal, hogy a végén sem éreztem fáradtságot.

Budapest Eye: Mi alapján választottál ruhákat az új videóba?

Alinka: Nagyon szeretem a divatot, imádok öltözködni. A hétköznapokban inkább a laza stílus jellemez, de a forgatásokon imádom viselni a flitteres, csillogó ruhákat. Szeretem az extra darabokat, kiegészítőket, általában előre megvan a fejemben hogy mi az amit szeretnék, ennél a forgatásnál is így volt.

Budapest Eye: Fontos számodra, hogy mindig két verzió készüljön a dalaidból?

Alinka: Igen fontos, mert szeretném az olasz zenei piacot is megcélozni. Emellett imádom Olaszországot, ez ennek a műfajnak a szülőhazája.

Budapest Eye: Van valami oka annak, hogy a napfényes Olasz stílus ennyire közel áll hozzád?

Alinka: Teljesen egyszerűen fogalmazva, mindent szeretek ami olasz. Onnan indult az opera műfaja és csodálatos az összes. Imádom az olasz divatot, az ételeket, a lakberendezést, az elképesztően hangulatos tájakat és az életérzést.



Budapest Eye: Tervben van egy új album is?

Alinka: Sok minden van tervben, de egyelőre ezeket még titokban tartanám.

Budapest Eye: Élőben is hallható leszel valahol? Vannak már tervek?

Alinka: Egy bemutatkozó nagykoncert a terv, de hogy mikor tud megvalósulni, azon még dolgozunk.

Budapest Eye: Mivel foglalkozol a szabadidődben?

Alinka: A családommal és a barátaimmal vagyok, illetve ha tehetem utazom. Szeretek olvasni, jó zenéket hallgatni, és finom olasz ételeket főzni.

Budapest Eye: Elképzelhetőnek tartod, hogy egy zenei tehetségkutató műsorban valamilyen formában feltűnj?

Alinka: Egyszer zsűritagként szívesen.

Budapest Eye: Van duett-partner álmod?

Alinka: Az egyik már megvalósult, Nikolas, illetve Andrea Bocelli.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések