"NAGYON OPTIMISTA, ÉLETVIDÁM LÁNY VAGYOK, Ő PEDIG TELJESEN AZ ELLENTÉTEM VOLT." | INTERJÚ DÉR HENIVEL

Nagy sikerrel debütált a Bizarrrrr! – Misztikus utazás a kapun túl című koncertshow a RaM-Art Színházban, amelyben olyan nagy nevek is játszanak, mint Dér Heni, Sári Évi, Freddie – Fehérvári Gábor Alfréd, Füredi Nikolett, Becz Bernadett, Fejes Szandra vagy Gábor Márkó. A fantasztikus és félelmetes látványvilágú, nagy slágerekkel dúsított darab egyik főszereplőjével, Dér Henivel a show fotóspróbáját követően félrevonultunk a színfalak mögé, hogy megtudjuk, mit gondol új és izgalmas szerepéről, és azt is elárulta, melyik dal okozta számára a legnagyobb kihívást, na nem a szövege, hanem inkább az eredeti előadója miatt.



Budapest Eye: Hát ide is eljutottunk. Dér Henit már a színpadon is anyaszerepben láthatjuk.

Dér Heni: Ez nekem is nagyon furcsa és nagyon jó! Otthon már megszoktam, otthonosan mozgok ezen a pályán kétgyerekes anyukaként. Viszont a színpadon még soha nem szerepeltem anyaszerepben. Most ez is megadatott. Egyébként nagyon izgalmas, és annyira élvezem! Minden korszaknak megvan a maga szépsége, úgy látszik, hogy most már a tini, cserfes énemből végre átavanzsálódtam karakteres asszonyá. (nevet)

Budapest Eye: Elég karakteres, szó se róla, gótikus a mama.

Dér HeniIgen, valóban így van! Igyekeztem egyfajta nagyon-nagyon hideg tapintású feleségkaraktert felvenni, mint ahogy a család többi tagja is kicsit furcsa. Mindenkinek sajátos karaktere van, amit zseniálisan hoz minden színész kollégám.



Budapest Eye: Élvezted a próbafolyamatokat? Milyen volt a kollégákkal a közös munka?

Dér HeniSári Évivel próbáltam a legtöbbet, ugyanazt a karaktert alakítjuk. Mindenkinek nagyon hálás vagyok, hogy egy színpadon állhatunk. (Freddie interjú közben elhaladt mellettünk, amire Heni azonnal reagált) Freddie pedig egy hős! Nem csak azért, mert zseniális és tehetséges, hanem azért is, mert bevállalta a szerepet, amikor Szabó P. Szilveszternek betegség miatt hirtelen le kellett mondania a fellépést az utolsó héten, ami nagyon sajnálatos volt. Freddie pedig óriási küzdéssel, alázattal és maximalizmussal ugrott bele úgy, hogy ő elsősorban énekes, mint én. Mégis, bátorsággal bevállalta. Mindenkivel nagyon élvezem a közös munkát, mert mindenki oda tette magát, minden egyes próbán és most is a maximumot nyújtják, és nagyon jól esik egy picit az otthoni anyuka énemből kiszakadni, és egy ilyenfajta szerelemmunkát vállalni, mert nekem ez szerelemmunka, a színház mindig az.



Budapest EyeSlágerparádé a darab, tele van közismert és közkedvelt számokkal, így nehéz kérdés, tudom, de mondd, melyik a kedvenc dalod a show-ban, és miért pont az?

Dér HeniNagyon sok van. Az az érdekes, hogy amikor először megkaptam a szövegkönyvet, el sem tudtam képzeli a dalok helyét. Zseniális történet köré lettek szőve, és így teljesen új értelmet kapott egy „The Show Must Go On”, vagy egy „Puttin’ On the Ritz”. Már más szemüvegen keresztül látom a dalokat, és ez nagyon izgalmas. Főleg az, hogy tényleg különböző stílusú slágereket vontunk egy keretbe, és mégis olyan egységes, nem lett stílusidegen. A történetbe bele lehet helyezni minden probléma nélkül úgy, hogy felismerhetőek a dalok. De ha választani kell, akkor a saját számaim közül csemegéznék, és az Amy Winehouse-dal lenne az, mert ez a dal állt tőlem talán a legtávolabb. Aki engem ismer, teljesen mást képzel el nekem. Amy Winehouse és köztem éles hasadék van és marad is. Az életszemléletem is teljesen más. Nagyon optimista, életvidám lány vagyok, ő pedig teljesen az ellentétem volt. Ezért nekem ez nagy falatnak tűnt a dal szempontjából. Ugyanakkor a darabban meg nagyon jó helyen jött, és ez a hideg karakterhez tökéletesen illett, mert más értelmet kapott. Végül ez lett a kedvencem, mert a magamévá tudtam formálni.



Budapest EyeGótikus, emblematikus női karaktereket idéz a szereped. Letisát látva eszünkbe juthat Elvira, Vampira vagy Lily Munster. Belőlük inspirálódtál a felkészülés során?

Dér HeniInspirálóak lehetnek persze, hiszen ezek a horrorfilmes női karakterek ikonikusak. Viszont máshonnan merítettem ihletet. A húszas éveimet jellemezte a fiús énem, ennek a megidézése sokat segített. Az a keménység, határozottság, ami egyébként most is megvan a céges üzletasszony énemben. Nagyon sok énem van, és nagyon örülök annak, hogy ilyenkor egy-egy színt vissza tudok hozni. Eme gótikus karakternél ezt az énemet hoztam vissza kicsit. A fiúsabb énemet, női ruhába bújtatva.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések