"A "MODELL" AZ MÁR NEM UGYAN AZT JELENTI FELTÉTLENÜL, MINT 15 ÉVVEL EZELŐTT" - NEXT TOP MODEL HUNGARY INTERJÚ KISS MÁRKKAL!

Kiss Márk divattervezőként és stylistként is sikert sikerre halmoz. Munkásságát a szakma is díjazta, amikor két évvel ezelőtt elnyerte Az Év Stylistja díjat a Fashion Awards Hungary-n. Se szeri, se száma, hogy hány televíziós és egyéb produkcióban működött közre. Kreativitása kiapadhatatlannak tűnik és a munka gyümölcse bőven megérett számára, hiszen gyerekkori álma vált valóra azzal, hogy a TV2-n március 17-én induló Next Top Model Hungary műsor szerves részévé vált. Az álmok valóra válnak, ha teszünk érte. Erre Kiss Márk a jó példa. A show sajtóvetítésén félre vonultunk az Etele Cinema VIP egyik csendes részére, hogy megtudjuk, milyen gondolatai vannak a Next Top Model Hungary stylistjának a műsor munkálatai után, aki ráadásul creative director-ként is tüsténkedhetett a produkcióban.



Budapest Eye: Ha megreformálhatnád a divatszakma elvárásait, a modellek arányait illetően, min változtatnál először?

Kiss Márk: Nem feltétlenül változtatnék. Pont most ért el a divat abba a pontba, amikor annyira változatos, mindenféle szempontból, trendek és modellek szempontjából is, amikor láthatsz a kifutón és a címlapon modelleket, celebritásokat, civileket, karaktereket, mindenféle embert. Ez pont ettől szép, hogy helyet adnak, sőt, ünneplik a diverzitást és a változatosságot, úgy testalkatban mint bőrszínben. Egyenként is díjazom, hogy a kifutókon változatos karakterek, testalkatok vonulnak és elképesztően jól néznek ki, gyönyörű ruhákban. Ez a helyzet egyre elterjedtebb. Ez egyébként fontos szempont volt a Next Top Model Hungary műsorban is, hogy megmutassuk azt, hogy a "modell" az már nem ugyan azt jelenti feltétlenül, mint 15 évvel ezelőtt. Változtak az ideálok, szerintem tök jó irányba.

Budapest Eye: Bár sejthető a válasz, mégis milyen érzés volt számodra, hogy téged választottak a műsor stylistjának?

Kiss Márk: Ez nagyon jó érzés, annyira megtisztelő! Főleg, hogy nem csak mint stylist, hanem mint creative director vettem részt a műsorban. Számomra ez volt az egyik legizgalmasabb feladat, amikor nem csak a ruhákra koncentrálhattam, hanem a teljes történetre. Nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy ezt rám bízták, hogy ez a feladat is az enyém lett.



Budapest Eye: Számodra mik voltak a legszebb pillanatok a Next Top Model Hungary munkálatai közben?

Kiss Márk: A legszebb, legemlékezetesebb pillanatok számomra a catwalk-ok voltak, mert különleges és extrém helyszíneken történtek ezek. Illetve a fotózások is. Nem hétköznapi helyszíneken. Az egy divattervező, vagy egy stylist számára nem mindig adataik meg, hogy ennyire sok és változatos helyszíneken szervezhessen bemutatókat. Nemzetközi színvonalúvá volt az egész. A műsoron keresztül pedig bemutathattam hazai tervezőket is, ezáltal picit közelebb hozva a tv-nézőkhöz a magyar divatot, a magyar tervezők munkáit.

Budapest Eye: Mik voltak a nehéz részei egy ilyen komoly feladatnak, mint a tied?

Kiss Márk: Megint csak azt tudom mondani, hogy az extrém körülmények és az extrém helyszínek. A különleges helyszínek különösen. Voltak bennük nehezítő pályák, de ez volt a gyönyörűsége is az egésznek. Az is kihívás volt, hogy a különböző lányokból, akik feszültségekkel vannak tele, ráadásul összezárva, ki kellett hozni a legtöbbet.



Budapest Eye: Voltak kedvenc modell szereplőid?

Kiss Márk: Nagyon a szívemhez nőttek a lányok és mindegyiket imádom, nagyon kedvesek és aranyosak voltak. Viszont szakmailag van a fejemben egy sorrend, ami alapján tudom azt mondani, hogy a szakmában ki az, aki megállja a helyét, ki az, aki valóban odavaló és ki az, aki nem, függetlenül attól, hogy a személyiségét mennyire kedvelem, vagy kevésbé.

Budapest Eye: Amikor kiderült, hogy részese leszel a műsornak, inspiráció gyanánt visszanézted a korábbi külföldi adásokat?

Kiss Márk: Nem néztem vissza, mert minden egyes percére emlékszem a műsornak. Gyermekkoromban, amikor elindult a Next Top Model a tévében, én az összeset végignéztem. Egyébként itt volt a forgatás alatt a műsor tulajdonosa és amikor találkoztam vele, azt mondta, hogy nagyon felkészült vagyok! Leírhatatlan érzés volt részt venni valamiben, ami gyermekkoromban gyakorlatilag egy álom volt. Őszintén szólva én kicsi koromban, amikor a műsort néztem, elképzeltem, hogy hogy csinálnám. Ez egy megvalósult álom, és igyekeztem a lehető legjobbat és legtöbbet kihozni belőle és a televízió nézőnek olyat mutatni, amire magától nem feltétlenül talál rá.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések