HALLOTTÁL MÁR AZ ÚGYNEVEZETT FELNŐTT SZÖRPRŐL? MI MEGKÓSTOLTUK ÉS BIZTOS, HOGY NEKED IS FOG ÍZLENI!

Impozáns környezetben, a Savoyai teraszon mutatta meg a Cseles csapata, hogy mi is van az ablakkereten túl… Az RTL-en futó Cápák között című műsorban sokan kapták fel a fejüket a Cselesre, a felnőtt szörpre, amit Marton Bálint és Varga Dávid prezentált a befektető jelöltek előtt. A két fiatal alapító pitch-e után Lakatos István, Balogh Levente és Tomán Szabina igent mondott a befektetésre, ezután pedig hamar még jobban bepörgött az üzlet, és sorra csörgött Dávidék telefonja, nagy számban adták el a Cseleseket országosan. A különleges ital már olyan ikonikus helyeken is a menün szerepel, mint a Budapest Park, a Savoyai terasz vagy épp a Grund - a srácok egy TikTok csatornát is indítottak, hogy bemutassák a budapesti legendás vendéglátó helyeket, na és persze friss híreket adjanak a brandről is.


Bálint és Dávid már vagy ezer éve legjobb barátok. És mire valók a legjobb barátok? Hogy nem hagynak hülyeséget csinálni. Egyedül.

A hülyeség adott – saját márkával totális outsiderként beszállni az alkoholos italok túltelített piacára. Bár ők úgy szeretnek hivatkozni erre, hogy „kellő vakmerőséggel és elég magas kockázatvállalási hajlandósággal vagyunk felvértezve”.


Mitől lesz felnőtt az a szörp?


A felnőtt szörp ötlete egészen random érkezett. 

“Csepelen az ablakkereteinket csiszoltunk, amikor elfogyott a citromos sörünk. Szerettünk volna valami laza, gyümölcsös, alkoholos italt fogyasztani, és mivel volt vodka és szörp a hűtőben, összeöntöttük. Nagyon kiérződött a vodka íze, és inkább cukros volt, mint ízes, de éreztük, hogy maga a koncepció működőképes lehet. Vettünk rengeteg fűszert, és elkezdtünk kotyvasztani” - mesélte Bálint az anekdotát a Cseles születéséről. 


Ízvilág, sajátosságok


Meggy-szegfűszeg-fahéj, áfonya-kardamom és bodza-citrom ízben kapható, és a csel ott található az italban, hogy egyáltalán nem érezni benne az alkohol ízét. Tömény szörp formájában 24% alkoholt tartalmaz, ami szabályosan fogyasztva, azaz szódával (vagy ahogy Balogh Levente pontosított: egy bizonyos ásványvízzel )  higítva sokkal kevesebb, de a fűszereknek és az édesítésnek köszönhetően nincs alkoholos utóíze sem, így azoknak, akik nem szeretik a söröket, borokat, töményeket, a legjobb választás lehet.



De kik is vannak a brand mögött?


2021. szeptemberében hivatalosan elstartolt a Cseles, a fiúk bedobták magukat az értékesítésbe. Novemberben úgy döntöttek, hogy kétszemélyes hadseregüket külsősökkel erősítik, egy szövegíróval és egy grafikussal. Viszont az együttműködés hamar nyögvenyelőssé vált. Dani, a grafikus új dizájnt akart, viszont pénzhiány miatt többször vétózni kellett az ötletet, helyette a régi kipofozására „kényszerítették”. Amit nem mellesleg utált. Hajlandóság lett volna az arculatváltásra, de valahogy mindig közbeszóltak az anyagiak. Bálinték részéről egyfolytában jöttek a feladatok, amihez a meglévő megjelenést kellett használni, Dani viszont elképesztően unta a csinosítgatását. Ez a nézeteltérés pedig lassan mindkét felet kikészítette.

Már senki nem érezte magát komfortosan, a helyzet megoldására az alapítók nem láttak más megoldást, mint abbahagyni a külsősökkel való együttműködést. Elegük volt, nem érdekelte őket a dizájn... Főleg, hogy lassan 300 liter eladott Cselesnél jártak. A termék kinézetétől függetlenül. Össze is hívtak egy megbeszélést, és elhatározták, hogy addig nem állnak fel az asztaltól, amíg ki nem rúgják őket. Bár gondolatban nem pont ezt a kifejezést használták.

A meetingen Dávid kezdett beszélni, a szándékaiknak megfelelően próbálta felvezetni a témát. Dani viszont sajnos állta a sarat, jól védte az álláspontját. Ez addig ment, amíg egyszer csak kontrollálhatatlanul feltört valamelyikből:


- Nekünk teljesen mindegy, hogy néz ki ez a rohadt üveg, nem azon múlik, hogy el tudjuk-e adni...meg egyébként sem akarjuk már ezt az egészet!


Danitól a következő zseniális reakció érkezett:


- Ti figyeljetek! Ha nektek tök mindegy, hogy néz ki az üveg, akkor miért nem úgy csináljuk, ahogy jónak látom? 10 éve ez a munkám, ezzel foglalkozom, ehhez értek! Egy okot mondjatok, hogy miért nem úgy csináljuk, ahogy én tanácsolom és ahogy tényleg jó lesz?


Ezzel elég nehéz volt vitatkozni, de ugyebár korábban megegyeztek, hogy túlesnek a kirúgáson... Úgyhogy még egy ideig hajszolták a témát. Közben mindketten érezték, hogy igaza van, de nem tudták, hogy társuk is ugyanezt gondolja. Végül annyiban maradtak, hogy átgondolják és egy hét múlva beszélnek. Beszálltak a kocsiba, egymásra néztek és egyszerre szakadt ki belőlük:


- Te! Engem meggyőzött!


Megegyeztek, hogy nyomják tovább együtt, de akkor rendesen. Szuperül letisztultak a dolgok, nagyjából innen kezdett el rendesen épülni a közös viszony és a közös munka.

Időközben a szövegíró elvált a csapattól, Dani viszont megmaradt, mert nagy potenciált látott ebben az egész Cseles dologban. Sőt, kialakult a lehető legideálisabb deal: a grafikai munkák kifizetésre kerültek és egy kisebb tulajdonrésszel ő is beszállt a cégbe.


“Nagyon kellett egy ilyen maximalista alak a Cseleshez, mint Dani. Dávid és Bálint inkább trógernek mondják magukat. Ők azok a fajta csávók, akiknek ha van egy ötlete, akkor azonnal elkezdik nyomni, haladni akarnak. Nem baj, hogy kicsit tré, ha működik, akkor menjen! Ezt a hozzáállást egészíti tökéletesen Dani, mert az idióta terveket, amiket maguktól tovább vittek volna, azokat csírájában elfojtja. Ő nem enged bizonyos dolgokból, amik a brandet érintik. Akár a termék kinézetét, akár a kommunikációt érinti, tartja az általa elfogadhatónak ítélt színvonalat. Észérvekkel meggyőzhető, de baromságot semmiképp nem enged csinálni” - fogalmazott Bálint. 


A csapat most már a három fő mellett Balogh Leventével, Lakatos Istvánnal és Tomán Szabinával is kiegészült. 





Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések