“ELKÉPESZTŐ, HOGY AZ EMBEREKRE A RETRO MILYEN NAGY HATÁSSAL VAN!” - INTERJÚ A 4F-CLUB EGYÜTTESSEL

“Egy csapat, ami önfeledt vidámságot és boldog életkedvet sugároz – olyan hangulatot, ami minduntalan magával ragad, amikor a dalainkat hallgatod. Van elég bánat a világban: mi nem fogunk szomorkodni! Ez a 4F-Club eredeti filozófiája. És ez a hitvallásunk az újrainduláskor is.” - Áll és szól a fáma a banda hivatalos oldalán, mely megsokszorozottan igaz rájuk személyesen is. A 90-es években mega-slágereket gyártó banda az évek során lebomlott, tagcserélődött, de közben valójában sosem szűnt meg létezni. Dalaikat folyamatosan játsszák a rádiók, nincs retró, vagy karaoke buli a “Tanga” nélkül, ahogy a “Balatoni láz” is elengedhetetlen pakolós, készülődős zene a Balcsira, a parti-partikról már nem is beszélve. Utóbbi slágerük remixelt változatban újraéledt a Való Világ népszerűségével vetekedő Aranypart reality intrójában is. A banda ma sem tétlen, s fellépett a Deja Vu Fesztiválon, ráadásul az új hölgytag először állt ekkora közönség előtt, mint "forefklabos". Miután lejöttek a világot jelentő deszkákról, elcsíptük őket egy múltidéző interjúra. 

Fotó: Kucsora Gábor


Budapest Eye: Itt vagyunk a Deja Vu Fesztiválon. Ez a rendezvény egyfajta Mekka a retro életérzés kedvelőinek. Nektek mit jelent és milyen érzés itt fellépni?

János: Számunkra elképesztően nagy megtiszteltetés, hogy itt lehetünk! Én kiugrottam a bőrömből, amikor felkértek arra, hogy itt megjelenjen és színpadra álljon a 4F-Club, mert még a 90-es években sem, amikor azért ment a szekér, még akkor sem volt alkalmunk ilyen nagy szabadtéri rendezvényen részt venni. Akkor nem volt retró, most viszont van, amiben nagy örömmel veszünk részt. Én nem akartam ezt a retró dolgot annak idején erőltetni, de aztán láttam, hogy erre tényleg mekkora igény van, szeretik az emberek és ez hasít! Akkor miért ne? Az, hogy ennyi idő után is éneklik a dalainkat, az elmondhatatlan élmény.

Anita: Újonc vagyok a történetben, ez volt az első produkcióm, a “beavatásom” a 4F-Club-al. Én színészkedem és egy gitár duóval lépek fel, ami nagyon más (nevet). Most még mindig a Deja Vu Fesztivál hatása alatt vagyok és dolgozik az adrenalin bennem. Számomra elképesztő, hogy az emberekre a retró milyen nagy hatással van, amikor meghallják például a “Balatoni láz” dalt. Erről az oldalról ezt még nem éltem át. Nagyon szerettek minket, pontosabban a Janit, mert én még ebben új vagyok. De azt láttam, hogy engem is elfogadtak. 

János: Így aztán duplán nagy élmény volt!

Budapest Eye: A Claudia mosolyát még mindig sokra tartod?

János: (mindketten nagyon nevetnek) Igen. De egyébként ez a Zoli barátom szövege volt.

Fotó: Kucsora Gábor


Budapest Eye: Ez engem mindig érdekelt, valószínűleg másokat is, hogy itt Liptai Claudiára, vagy Claudia Schifferre ment az utalás? Úgy érzem, az utóbbira.

János: Igen, az utóbbi, Claudia Schiffer. A Zoli nagyon nagy rajongója volt, ő írta bele ezt a részt a szövegbe. Meg is tartottuk, de most már élőben a színpadon azt kiabálom, hogy “az Anita mosolyát is sokra tartom”.

Budapest Eye: Hatalmas nevek, komoly világsztárok tűnnek fel a Deja Vu Fesztivál színpadán. Idén például a Rednex, az Ace of Base, az Alcazar, az O-Zone, az ATC és a Cascada is élőben lépett fel. És akkor még nem is említettem az esemény húzó nevét, Melanie C-t. Van esetleg kedvenc az idei repertoárból?

János: Személy szerint a szívemhez legközelebb az Alcazar áll. Két olyan daluk is van, amikre én óriásiakat tombolok minden alkalommal, mind a mai napig, amikor elindulnak. Nem múlik el az öröme annak a két dalnak. Most személyesen is találkoztunk velük. Ez különösen nagy élmény volt. De Melanie C is nagyon nagy alkotó, és neki is vannak olyan dalai, amik igazán közel állnak a szívemhez.

Anita: Én is az Alcazar együttessel szerettem volna találkozni. Azt tudtam, hogy ők még mindig nagyon-nagyon menőn néznek ki, meg annyira jó az a hangulat, meg az a zene, amit képviselnek, hogy személy szerint én tökéletesen elégedett vagyok. A mai nappal megvolt a fotó, a szeretet, a fellépés, minden.

Budapest Eye: A következő kérdés főleg neked szól, János. A 4F-Club a 90-es évek óta ugyanazokkal a slágerekkel lép fel. Ezek pedig vitathatatlanul azóta is folyamatosan a hazai bulik alapdalai. Örökzöld slágerek születtek. Éreztek bármiféle nyomást, hogy kellene valami újat alkotni?

János: Érdekes és nagyon jó kérdés. Az, hogy majd 30 év után is működnek a dalaink… Hát, ki gondolta volna ezt?! Amikor ezeket megírtuk ketteseben Zolival egy kis lakótelepi lakásban, csak abban reménykedtünk, hogy kiadják és óriási siker lesz. De ha valaki azzal jött volna, hogy 30 év múlva, több generáció után is még mindig szeretni fogják az emberek, azt mondtam volna, hogy ez kamu. Most pedig átélem. Ez elmondhatatlanul nagy öröm. Ugyanakkor nem kényszer számomra, hogy új dalokat szeretnék szerezni, hanem van még bennem, van még mondanivalóm, van még lendületem slágert alkotni, ha nem is ugyan akkorát, mint a “Balatoni láz”, de ha egy normális méretű sláger összejön, arra nagyon büszke leszek. Lesznek új dalok, ezt garantálom!

Fotó: Hullan Zsuzsa (www.photohullanzsuzsa.hu)


Budapest Eye: Mi történt a 4F-Club másik, eredeti fiú tagjával?

János: Ausztráliában él. Nem zenél már. Nem akar már színpadra állni sajnos. Elhatárolódik mindentől. Viszont az alkotástól nem. Ez boldoggá tesz, mert ő a legkreatívabb elme, akit valaha ismertem. Nagyon jó barátom. A nyáron haza fog jönni, én pedig ráveszem, hogy írjunk egy új dalt.

Budapest Eye: Anita, milyen érzés volt neked csatlakozni pop legendákhoz?

Anita: Most, hogy megéltem, most tudatosult bennem, hogy miben vagyok. Mivel érdemeltem én ezt ki? Biztos ez kishitűség, vagy valami ilyesmi.

Budapest Eye: Anita, hallgattad a 4F-Club-ot kislánykorodban?

Anita: Persze! Pont a minap vettem észre, hogy a “Balatoni láz” klipet 2014-ben az akkori fősulis barátnőmnek posztoltam az idővonalára, hogy mennyit roptuk erre a számra és még mennyit fogjuk. Ezt nem hiszem el, hogy így összeérnek a szálak.

 
Az ominózus Tanga-dal közben a közönség soraiból előkerültek a tanga bugyik. / Fotó: Kucsora Gábor


Budapest Eye: A Deja Vu Fesztivál siker után a Spice Girls-höz is csatlakoznál, ha már itt van Mel C?

Anita: Nem. (körülötte mindenki nevet) No thanks! Spice Girls-ös voltam, de valahogy annyira nem ragadott el soha ez a vonal. Meg hát hozzájuk pici vagyok én, már a 4F-Club-hoz is picinek éreztem magam. A Brit angolt is nehezen értem.

Budapest Eye: Melyik magyar bandának látnátok szívesen a visszatérését?

János: Én imádtam a Baby Sisters dalait például. A 90-es években én mindent imádtam. A Hip Hop Boyz a szívem csücske volt mindig. Na, ha ők hárman újra összeállnának, annak nagyon örülnék!

Anita: Én is kettőt mondanék. Odavoltam a VIP-ért! Minden dalukat kívülről tudtam és megvolt kazin. Na, és csak hogy fokozzam, az Ámokfutók-ért is rajongtam. Ezen a vonalon mentem.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések